بیاید در ابتدا بدانیم ماسک مو چیست؟ و تفاوت آن با کرم مو در چه چیزی است؟ و کدامیک در سلامت مو موثر تر است؟

مطمئنم همه ما با ماسک صورت آشنایی داریم ه رچند اگر از ان استفاده نکرده باشیم؛ ولی میدانیم که ماسک صورت برای تغذیه و آبرسانی به پوست به کار میرود ، باید گفت ماسک مو و کرم مو هر دو نیز به روشی مشابه برای تقویت وضعیت و سلامت موهای شما نقش بسزایی ایفا میکند و تنها تفاوتی که بین ماسک مو و کرم مو وجود دارد در نوع استفاده ی آنها می باشد.

یک ماسک مو در حین استحمام استفاده میشود و بعد از استفاده باید مو آبکشی شود حال آنکه از یک کرم مو بعد از استحمام استفاده شود نیازی به آبکشی نیست. با آغشته کردن کرم بعد از استحمام بر موهای نم و خیس می توان آبرسانی لازم را بر روی مو انجام داد و سپس با استفاده از سشوار موهایتان رو بدون آسیب رسانی خشک کنید.

ماسک های مو همچنین به عنوان درمان های نرم کننده عمیق یا نرم کننده های شدید مو شناخته شوند.

مو بر اثر عوامل مختلف همچون آلودگی های محیط ، نور آفتاب، رنگ کردن و دکلره، سشوار و اتو کشیدن با مرور زمان آسیب دیده و دچار پیری میشود ، شکننده شدن مو و ایجاد موخوره باعث کدر شدن مو و از بین رفتن شادابی و طراوت آن خواهد شد و شما با گذر زمان متوجه خواهید شد از داشتن موهایی مستحکم، بلند و زیبا به نوعی محروم گشته اید، استفاده از ماسک مو به عنوان یک درمانگر اینجاست که وارد عمل میشود و با ایفای نقش خود به عنوان یک نرم کننده عمیق مو با آبرسانی مو از خشکی آن جلوگیری کرده و به احیا و سلامت مجدد مو کمک میکند و حیات تازه به آن میبخشد.

به طور کلی آنچه انواع ماسک مو را با نرم کننده های فوری متفاوت می کند این است که مواد و ترمیبات این نوع محصولات معمولاً غلظت بیشتری دارند و ماسک برای مدت بیشتری روی موهای شما باقی می ماند - از 20 دقیقه تا چند ساعت تا به عمیق ترین شکل ممکن عمل ترمیم سازی و تغذیه پوست انجام دهد.

انواع مختلفی از ماسک های مو را می توان در خانه از موادی که در آشپزخانه خود داریم تهیه کنیم ، مانند موز ، عسل یا حتی زرده تخم مرغ که هر کدام روش های ساخت خود را دارند و یا اگر نمی خواهید خودتان با ساختن آن دست و پنجه نرم کنید ، انواع مختلفی از ماسک های موی ساخته شده از قبل وجود دارد که می توانید در فروشگاه خریداری کنید.

در مقاله بعدی دستور تهیه چند نوع ماسک خانگی را به اشتراک خواهم گذاشت

من در این مقاله، از نزدیک به مزایای ماسک های مو ، نحوه استفاده از آنها و انواع ماسک هایی که ممکن است برای نوع موهای شما بهترین کارارایی را داشته باشد، بپردازم پس با ادامه ی این موضوع با من همراه باشید:

ماسک مو چه مزایایی دارد؟

استفاده از ماسک مو فواید زیادی دارد و بسته به مواد تشکیل دهنده و نوع موی هر فرد مزایای آن متفاوت است. به طور کلی ، مزایای استفاده از ماسک مو شامل موارد زیر است:

  • ایجاد موهای براق تر و نرم تر
  • رطوبت رسانی عمیق تر به مو
  • کاهش شکستگی و آسیب در مو
  • وز شدن کمتر مو
  • پوست سر سالم
  • ایجاد موهایی قویتر

چه موادی در ماسک مو به خوبی کار می کنند؟

 

موادی که ممکن است بهترین عملکرد را برای شما داشته باشند به نوع مو و وضعیت مو و پوست سر شما بستگی دارد من در اینجا سعی کرده ام از برخی ترکیبات و خواص آنها برای شما صحبت کنم:

موز: اگر می خواهید وز شدن موها را کاهش دهید ، موز ماده خوبی برای قرار دادن در ترکیبات ماسک مو است. سیلیس موجود در موز همچنین می تواند موهای شما را نرم و براق کند. طبق یک مطالعه 2011 معتبر ، موز همچنین دارای خواص ضد میکروبی است. این ممکن است به کاهش خشکی و شوره سر کمک کند.

پس اگر موهای وز دارید می توانید به دنبال ماسکی بروید که در ترکیبات خود حاوی موز است.

تخم مرغ : مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ ، از جمله ویتامین های A و E ، بیوتین و فولات ، ممکن است به رشد مو کمک کند ، در حالی که پروتئین موجود در سفیده باعث تقویت مو می شود.

اگر موهای نازک و شکننده دارید که نیاز به تقویت دارند این نوع می تواند برای شما مغید تر باشد.

روغن آووکادو: مواد معدنی موجود در روغن آووکادو ، مانند اسید فولیک ، آهن و منیزیم ، ممکن است به مهر و موم شدن کوتیکول مو کمک کند. این می تواند به مقاومت مو در برابر آسیب و شکستگی کمک کند.

آلوئه ورا: اگر می خواهید پوست سر را تقویت کنید یک ماسک مو با آلوئه ورا در نظر بگیرید که دارای خواص ضد التهابی است. همچنین حاوی ویتامین C ، E و B-12 ، اسید فولیک و کولین است که ممکن است به تقویت و تغذیه مو کمک کند.

سخن اخر

ماسک های مو می توانند به مرطوب سازی و تغذیه مو کمک کنند. به خصوص برای موهای خشک ، آسیب دیده یا وز شده مفید هستند. برخی از ماسک های مو حتی ممکن است سلامت پوست سر شما را بهبود بخشیده و قدرت موهای شما را تقویت کنند.

اگر ماسک آماده ای خریداری کردید ، به دنبال ماسکی باشید که متناسب با نوع موهای شما باشد و حاوی حداقل مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی باشد.

منبع: https://virgool.io/@m_560499/%D9%87%D8%B1-%D8%A2%D9%86%DA%86%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%A7%D8%B3%DA%A9-%D9%85%D9%88-%D8%A8%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D8%A8%D8%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C%D8%AF-c8yprd3scf8n